Mångfald och inkludering

Kom framåt i ditt arbete med mångfald och inkludering. Vi gör allt från strategi och analys till färdigt kommunikationsmaterial.

Mångfald och inkludering – vad innebär det och varför behövs det?

Mångfald handlar om representation – vilka som får vara med i en grupp, vilka som gestaltas eller omnämns. Inkludering handlar om upplevelsen av att faktiskt vara en del. Ges alla samma möjligheter? Bemöts varje individ med lika respekt för den person den är? Gestaltas människor på ett inkluderande sätt, eller styrs framställningen av stereotyper? För företag finns det många starka skäl att satsa på ökad mångfald och inkludering.

Efterleva regelverk

Arbetsgivare behöver bedriva ett aktivt arbete för att motverka diskriminering kopplat till de sju diskrimineringsgrunderna. Därtill behöver större bolag rapportera sitt arbete med social hållbarhet i enlighet med CSRD. Detta skapar möjligheter att kommunicera företagets värderingar och framsteg, och förvandla rapporteringen från en skyldighet till en strategi för att bygga förtroende och stärka varumärket.

Innovation och konkurrenskraft

Mångfald och inkludering är inte bara viktigt ur ett etiskt perspektiv. När organisationer aktivt arbetar för att inkludera människor med olika bakgrunder, perspektiv och erfarenheter skapas en dynamik som driver fram nya idéer och lösningar – med starkare affärsresultat som följd.

Utökad räckvidd

Ett bredare perspektiv ger insikter som hjälper dig att kommunicera på ett sätt som harmonierar med målgruppens drivkrafter och bemöter deras invändningar. Nå en mängd människor med ditt budskap – istället för ett fåtal.

Bitar för en hållbar kommunikation

Tunnelseende? Vi breddar perspektiv!

Talar ert varumärke till alla – eller bara några?

Få med dig inspiration och praktiska verktyg för att kommunicera ännu mer inkluderande. Kommunikation har kraften att forma hur människor och varumärken uppfattas. Med rätt verktyg kan vi skapa budskap som inte bara undviker stereotypa framställningar, utan som också inspirerar och inkluderar.

Nulägesanalys

Nulägesanalys i inkludering och mångfald

Var står ni idag?

För att kunna bedöma vilka åtgärder som är mest lämpliga i ert inkluderingsarbete krävs en nulägesanalys. Vi behöver identifiera era specifika utmaningar och vilka aktiviteter som behöver implementeras. 

Skräddarsydd rådgivning

Rådgivning i inkluderande kommunikation

Strategiskt stöd för inkludering

Inkluderingsarbete ser olika ut för olika organisationer – ibland handlar det om små justeringar, ibland om större förändringsprocesser. Oavsett omfattning erbjuder vi skräddarsydd rådgivning som anpassas efter era behov.

Innehållsproduktion

Inkluderande innehållsproduktion

Innehåll som speglar era ambitioner

Vi skapar och granskar kommunikationsmaterial som är inkluderande och speglar er verksamhets värderingar och mål. Vi gör allt från grafisk produktion till hemsidor och verksamhetsberättelser.
Ready to Be
BUycotted?

Mer progressiva och inkluderande varumärken presterar bättre. Buycotting är motsatsen till boycotting, det handlar om att konsumenter aktivt väljer att stödja företag som speglar deras värderingar och uppfyller etiska eller sociala standarder.