Mångfald och inkludering
Kom framåt i ditt arbete med mångfald och inkludering. Vi gör allt från strategi och analys till färdigt kommunikationsmaterial.
Mångfald och inkludering – vad innebär det och varför behövs det?
Mångfald handlar om representation – vilka som får vara med i en grupp, vilka som gestaltas eller omnämns. Inkludering handlar om upplevelsen av att faktiskt vara en del. Ges alla samma möjligheter? Bemöts varje individ med lika respekt för den person den är? Gestaltas människor på ett inkluderande sätt, eller styrs framställningen av stereotyper? För företag finns det många starka skäl att satsa på ökad mångfald och inkludering.
Efterleva regelverk
Arbetsgivare behöver bedriva ett aktivt arbete för att motverka diskriminering kopplat till de sju diskrimineringsgrunderna. Därtill behöver större bolag rapportera sitt arbete med social hållbarhet i enlighet med CSRD. Detta skapar möjligheter att kommunicera företagets värderingar och framsteg, och förvandla rapporteringen från en skyldighet till en strategi för att bygga förtroende och stärka varumärket.
Innovation och konkurrenskraft
Mångfald och inkludering är inte bara viktigt ur ett etiskt perspektiv. När organisationer aktivt arbetar för att inkludera människor med olika bakgrunder, perspektiv och erfarenheter skapas en dynamik som driver fram nya idéer och lösningar – med starkare affärsresultat som följd.
Utökad räckvidd
Ett bredare perspektiv ger insikter som hjälper dig att kommunicera på ett sätt som harmonierar med målgruppens drivkrafter och bemöter deras invändningar. Nå en mängd människor med ditt budskap – istället för ett fåtal.
Tunnelseende? Vi breddar perspektiv!
Föreläsning i inkluderande kommunikation
Talar ert varumärke till alla – eller bara några?
Få med dig inspiration och praktiska verktyg för att kommunicera ännu mer inkluderande. Kommunikation har kraften att forma hur människor och varumärken uppfattas. Med rätt verktyg kan vi skapa budskap som inte bara undviker stereotypa framställningar, utan som också inspirerar och inkluderar.
Nulägesanalys
Var står ni idag?
För att kunna bedöma vilka åtgärder som är mest lämpliga i ert inkluderingsarbete krävs en nulägesanalys. Vi behöver identifiera era specifika utmaningar och vilka aktiviteter som behöver implementeras.
Skräddarsydd rådgivning
Strategiskt stöd för inkludering
Innehållsproduktion
Innehåll som speglar era ambitioner
BUycotted?
Mer progressiva och inkluderande varumärken presterar bättre. Buycotting är motsatsen till boycotting, det handlar om att konsumenter aktivt väljer att stödja företag som speglar deras värderingar och uppfyller etiska eller sociala standarder.